Spoznaj sám seba 2022

01.07.2022 - 04.12.2022       Banský región       nordicwalker.online

Spoznaj sám seba – finišerská výzva pre nordic walkerov, bežcov a cyklistov v roku 2022. Podstatou výzvy je absolvovanie historicky známej Barborskej cesty. Trasa pozostáva s deviatich etáp, ktoré sú vyšpecifikované v popise trasy. Okrem poznávania krásnej slovenskej prírody, historických miest a kultúrnych pamiatok je to príležitosť poznať najmä sám seba. Svoju telesnú i psychickú kondíciu, myslenie i hodnoty.

O trati Barborská cesta IV. - Kremnica - Sklené Teplice

Trasa vedie z mesta Kremnica smerom do obce Lúčky, no asi po 100 metroch za poslednými domami odbočíme doľava smerom k penziónu Stefanshof. Púť pokračuje smerom na juh cez tzv. Galandov majer do obce Horná Ves. Odtiaľ pokračujeme po vyznačenej miestnej trase (modrá značka) po bod s názvom “Pod Kopernicou” (48°39’40.40″S, 18°53’23.20″V). Trasa Barborskej cesty od tohto bodu (Pod Kopernicou) kopíruje žlto značenú miestnu trasu, ktorá vedie do obce Bartošova Lehôtka. Z tejto obce môžu turisti ísť autobusom (i pešo) do obce Stará Kremnička. Pokračovaním smerom na juh cez kamenné bralo zvané Skalka zídeme k toku rieky Hron. Popod diaľničnú križovatku sa po miestnej ceste dostaneme do dediny Šášovské Podhradie. Odtiaľ trasa BC kopíruje turistický chodník značený zelenou farbou, ktorý vedie priamo na hrad Šášov. Z hradu sa vrátime na asfaltovú cestu do dediny, prejdeme obcou až sa dostaneme do doliny Istebného potoka. Trasa BC vedie (po modrej značke) k horárskej chate, pri ktorej odbočíme doprava na lesnú cestu a vystúpime na majer „Konice.“ Pri kríži (48°32’43,9″ S; 18°53’48” V) vedľa lipy je lavička na oddych. Z „Koníc“ smerom na juh (po žltej turistickej značke) budeme pokračovať po hrebeni. Cez lokalitu Horný salaš sa spustíme do kúpeľnej obce Sklené Teplice.

Upozornenie
V bedekri je v tejto etape uvedený opis trasy Barborskej cesty, ktorá kopíruje vyznačené miestne turistické trasy a tie tak spájajú lokality Slobodné – Dolnú Klapu – Čierťažík – Dubník – Kotlište až do obce Stará Kremnička. Keďže v súčasnosti v týchto lokalitách prebieha ťažba bentonitu a ťažba spojená s obhospodarovaním lesa, túto pôvodnú trasu Barborskej cesty sme odklonili do Bartošovej Lehôtky a odtiaľ do obce Stará Kremnička, pričom vyššie je uvedený opis odklonenej trasy BC.

Dĺžka: 27,62 km
Štart trate: Kremnica
Cieľ trate: Sklené Teplice
Najnižší bod: 248 m.n.m.
Najvyšší bod: 660 m.n.m.
Celkové stúpanie: 943 m.
Celkové klesanie: 1 150 m.

Organizátor

Občianske združenie Budúcnosť je zdravý život