Length: 28,42 km
Start: Banská Štiavnica
Finihs: Bacúrov
Lowest point: 420 m a.s.l.
Highest point: 766 m a.s.l.
Total Ascent: 766 m.
Total Descent: 932 m.

Z centra Banskej Štiavnice sa po miestnych značkách „Kalvária Banská Štiavnica“ dostaneme ku kalvárii. Keď vyšlapeme k „hornému kostolu“, je na samom vrchu kalvárie, pokračujeme nadol k „dolnému kostolu“, pri ktorom odbočíme vľavo, prejdeme lúku (držíme sa skôr spodného okraja lúky) a na ceste, ku ktorej sa dostaneme, zabočíme vľavo. Značka vežičky nás prevedie sídliskom a okrajovými časťami Banskej Štiavnice a cez lúku a polia smerujeme do Sv. Antona. Po hrebeni popri súkromnej píle zostúpime do centra obce. Neďaleko sa nachádza poľovnícky Kaštieľ Sv. Anton. Prejdeme Sv. Antonom a vojdeme do lesa, odkiaľ stúpame k Banskému Studencu. V B. Studenci sa môžeme osviežiť v Kolpašskom jazere. Prejdeme okolo jazier, stúpame lesom, okolo Domova pre seniorov. Lesnou cestou sa dostávame k bodom „Caniar“ a „Volárska“. Lesný chodník vyústi už takmer k rozpadnutému komplexu niekoľkých budov, kde sa napojíme na asfaltovú cestu a klesáme do Dubového a asi 2 km do Bacúrova.

O lokalite Barborská cesta

Názov Barborská cesta sa viaže k menu sv. Barbory – patrónky baníkov. Trasa spája mestá Banská Bystrica – Kremnica – Banská Štiavnica, takže ide o mestá ako aj o dedinky a lokality, ktoré boli v minulosti centrom baníctva celoeurópskeho významu. Vďaka tomu sa v tomto regióne zachovalo množstvo technických diel súvisiacich s baníctvom.